Klub fanúšikov a nadšencov značky VW Golf
 
DomovPortálE-ShopFAQRegistráciaKontaktPrihlásenie

Share | 
 

 FAQ - časté otázky, Čítajte skôr než sa spýtate

Zobraziť predchádzajúcu tému Zobraziť nasledujúcu tému Goto down 
AutorSpráva
baciluss
VW Junior
VW Junior
avatar

Male
Vek : 36
Registrácia : 05.09.2007
Počet príspevkov : 2241
Auto : VW BORA 99, 1.9TDI AGR(66kW v serii)
Bydlisko : VWalacky

OdoslaťPredmet: FAQ - časté otázky, Čítajte skôr než sa spýtate   8/9/2007, 00:17

Zhavenie a kontrolka zhavenia. Popis plati pre motor 1.9 TDI - AGR ale pravdepodobne aj pre ostatne TDI-cka.
Pri akych kolvek problemoch treba kazdopadne Diagnostiku a ta povie co dalej. Ak nie...je to trosku tazsie.






Naposledy upravil baciluss dňa 1/11/2011, 10:45, celkom upravené 5 krát. (Reason for editing : Zvacsenie obrazkov...povodne boli male a malo citatelne.)
Návrat hore Goto down
Anonymný
Anonymný



OdoslaťPredmet: Re: FAQ - časté otázky, Čítajte skôr než sa spýtate   17/1/2008, 19:32

Motor na 3 valce

Toto byva dost casty problem najma u 1,6SR ale aj u inych bezinakov. Najcastejsia zavada je zla sviecka. Doporucujem napichnut na VAG.
Návrat hore Goto down
baciluss
VW Junior
VW Junior
avatar

Male
Vek : 36
Registrácia : 05.09.2007
Počet príspevkov : 2241
Auto : VW BORA 99, 1.9TDI AGR(66kW v serii)
Bydlisko : VWalacky

OdoslaťPredmet: Re: FAQ - časté otázky, Čítajte skôr než sa spýtate   18/1/2009, 01:49

zly start zohriateho motora

Nastavenie startovacej davky

Pre pripad, ze by vam co tankujete naftu a mate klasicku rotacku a nie PD, auticko za tepla horsie startovalo. Pricinou moze byt vybehane rotacne cerpadlo alebo snimac teploty chladiacej kvapaliny G62. Najprv skuste vymenit ten snimac a az potom skuste starovaciu davku. Ak to uz mate na max. a stale je to zle moze pomoct vmena cerpadla alebo jeho hlavy alebo odbornejsia softwerova uprava v RJ motora.

VAG-COM/VCDS procedura:
- precitat pamat zavad a odstranit zvady!
- Spojit sa s RJ motora
- zadaj Login 12233
- Adaptacia10
- skupina 05
- Zvysuj davku po 200
- Testovat - ulozit

Vyskusaj pri min. 80°C. Ked bude malo tak pridaj dalsich 200.Zakladna davka z vyroby je 32768


Naposledy upravil baciluss dňa 31/10/2011, 06:10, celkom upravené 2 krát. (Reason for editing : Update)
Návrat hore Goto down
baciluss
VW Junior
VW Junior
avatar

Male
Vek : 36
Registrácia : 05.09.2007
Počet príspevkov : 2241
Auto : VW BORA 99, 1.9TDI AGR(66kW v serii)
Bydlisko : VWalacky

OdoslaťPredmet: Re: FAQ - časté otázky, Čítajte skôr než sa spýtate   26/1/2009, 02:21

cas zhavenia - uprava

POZNAMKA
Tieto zmeny sa odporucaju robit pri studenom motore aby ste vedeli odsledovat zmeny. Mozte ich robit aj za tepla ale zmeny uvidite az ked motor vychladne. Zmeny sa prejavia az po ukonceni komunikacie s RJ a po vypnuti a opatovnom zapnuti zapalovania(vid postup dolu). Cim dlhsi cas zhavenia tym kratsia zivotnost zhavicov Exclamation

Spojit sa s RJ motora
-precitat pamat zavad a odstranit zvady
-Login 12233
-Adaptacia(prisposobenie)
-zadat skupinu 12 a zaznacit si hodnotu v druhom okienku
-Povodna hodnota 32768 a postupne uberat cca na 32700. Cim je mensie cislo tym sa cas predlzuje.
-Testovat Arrow Ulozit
-Ukoncit komunikaciu s RJ motora
-vypnut zapalovanie a opat zapnut

Spojit sa s RJ motora
-Login 12233
-Adaptacia (prisposobenie)
-skupina 12...mala by nastat zmena v druhom okienku. Mal by to byt cas v sekundach ako dlho bude zhavit.


P.S. Kazdy na vlastne triko...za nic nerucim Exclamation
Návrat hore Goto down
baciluss
VW Junior
VW Junior
avatar

Male
Vek : 36
Registrácia : 05.09.2007
Počet príspevkov : 2241
Auto : VW BORA 99, 1.9TDI AGR(66kW v serii)
Bydlisko : VWalacky

OdoslaťPredmet: Re: FAQ - časté otázky, Čítajte skôr než sa spýtate   26/2/2009, 23:19

AKO SPRAVNE JAZDIT S TDI Exclamation

http://www.post.sk/forumarchiv/showthread.php?s=cdd2cc4c1e5f15b278cad1a664a8d66a&postid=1194158
Návrat hore Goto down
baciluss
VW Junior
VW Junior
avatar

Male
Vek : 36
Registrácia : 05.09.2007
Počet príspevkov : 2241
Auto : VW BORA 99, 1.9TDI AGR(66kW v serii)
Bydlisko : VWalacky

OdoslaťPredmet: Re: FAQ - časté otázky, Čítajte skôr než sa spýtate   29/10/2011, 04:15

CISTENIE KONTAKTOV - LEPSIE FUNGOVANIE AUTA

Chalani ked mate akekolvek problemy s motorom tak treba samozrejme diagnostiku. Potom ako zaklad(hlavne u benzinov kedze su citlivejsie a nachylnejsie na ubytky napatia) prejdite vsetky ukostrenia v motorovom priestore. Tak isto aj plusove vedenie od baterky + alternator. Uvolnit, vybrat, vycistit, a dotiahnut nazad. Nezabudnut aj na kontakty priamo na baterke! U benzinov doporucujem dodrziavat aj pravidelnu kontrolu a vymenu sviecok a ich nastavenie sparomierkami podla odporucania vyrobcom!
Vybrat baterku a aj drzak na ktorom je polozena. Pod nim je hlavne ukostrenie baterky, ktore ide dalej na prevodovku aby bol prepojeny aj motor + dve dalsie. Uz rovno precistite vsetky.Dve dalsie najdete pod torpedom kde je riadiaca jednotka. Treba brat v uvahu ze nase auta uz maju par rokov a oxidacia je svina. 10 gola, drateny kartac a jenmy smirgel ako potrebne naradie. Pripadne dalsie naradie aby ste sa k ukostreniam dostali.
Tak isto precistit kontakty na relatkach a pripadne ich rozobrat a precistit aj spinane kontakty jemnym smirglom. U benzinu rele s cislom 18 a u dieselov 109 a 100.
Na vsetky kontakty odporucam aplikovat sprej na obrazku. Ak tieto veci spravite urcite motoru a riadiacim jednotkam len pomozete.


Naposledy upravil baciluss dňa 1/7/2012, 14:02, celkom upravené 2 krát.
Návrat hore Goto down
baciluss
VW Junior
VW Junior
avatar

Male
Vek : 36
Registrácia : 05.09.2007
Počet príspevkov : 2241
Auto : VW BORA 99, 1.9TDI AGR(66kW v serii)
Bydlisko : VWalacky

OdoslaťPredmet: Re: FAQ - časté otázky, Čítajte skôr než sa spýtate   30/10/2011, 00:02

Par navodou a info o TDI

http://www.myturbodiesel.com/1000q.htm
Návrat hore Goto down
baciluss
VW Junior
VW Junior
avatar

Male
Vek : 36
Registrácia : 05.09.2007
Počet príspevkov : 2241
Auto : VW BORA 99, 1.9TDI AGR(66kW v serii)
Bydlisko : VWalacky

OdoslaťPredmet: Re: FAQ - časté otázky, Čítajte skôr než sa spýtate   30/10/2011, 00:17

Ako vycistit turbo

http://pics.tdiclub.com/data/500/Drivbiwire_VNT_repair_procedure_small.pdf
Návrat hore Goto down
baciluss
VW Junior
VW Junior
avatar

Male
Vek : 36
Registrácia : 05.09.2007
Počet príspevkov : 2241
Auto : VW BORA 99, 1.9TDI AGR(66kW v serii)
Bydlisko : VWalacky

OdoslaťPredmet: Re: FAQ - časté otázky, Čítajte skôr než sa spýtate   30/10/2011, 08:35

Lokalizacia komponentov pre motory AEH a AKL od rv. 08.97 ->



Naposledy upravil baciluss dňa 1/11/2011, 04:20, celkom upravené 1 krát.
Návrat hore Goto down
baciluss
VW Junior
VW Junior
avatar

Male
Vek : 36
Registrácia : 05.09.2007
Počet príspevkov : 2241
Auto : VW BORA 99, 1.9TDI AGR(66kW v serii)
Bydlisko : VWalacky

OdoslaťPredmet: Re: FAQ - časté otázky, Čítajte skôr než sa spýtate   31/10/2011, 01:35

Nadstavec na demontaz - povolenie hlavy valcov
Podobny torxu ale ma hranatu tu hviezdu. Najdete ho pod oznacenim Hazet 2579-9

http://www.driveservis.sk/product/detail/id/10955261/nadstavec-125-mm


Naposledy upravil baciluss dňa 31/10/2011, 06:13, celkom upravené 1 krát.
Návrat hore Goto down
baciluss
VW Junior
VW Junior
avatar

Male
Vek : 36
Registrácia : 05.09.2007
Počet príspevkov : 2241
Auto : VW BORA 99, 1.9TDI AGR(66kW v serii)
Bydlisko : VWalacky

OdoslaťPredmet: Re: FAQ - časté otázky, Čítajte skôr než sa spýtate   31/10/2011, 05:45

INFO O GIV zdroj http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf_Mk4

Golf a Golf Variant


Golf Cabriolet
Návrat hore Goto down
baciluss
VW Junior
VW Junior
avatar

Male
Vek : 36
Registrácia : 05.09.2007
Počet príspevkov : 2241
Auto : VW BORA 99, 1.9TDI AGR(66kW v serii)
Bydlisko : VWalacky

OdoslaťPredmet: Re: FAQ - časté otázky, Čítajte skôr než sa spýtate   31/10/2011, 06:26

HLAVNE POISTKY A RELE
Autor ando



Návrat hore Goto down
baciluss
VW Junior
VW Junior
avatar

Male
Vek : 36
Registrácia : 05.09.2007
Počet príspevkov : 2241
Auto : VW BORA 99, 1.9TDI AGR(66kW v serii)
Bydlisko : VWalacky

OdoslaťPredmet: Re: FAQ - časté otázky, Čítajte skôr než sa spýtate   1/11/2011, 11:02

Brzdovy spinac aneb spinac brzdovych svetiel F a spinac brzdoveho pedalu F47

Návrat hore Goto down
baciluss
VW Junior
VW Junior
avatar

Male
Vek : 36
Registrácia : 05.09.2007
Počet príspevkov : 2241
Auto : VW BORA 99, 1.9TDI AGR(66kW v serii)
Bydlisko : VWalacky

OdoslaťPredmet: Re: FAQ - časté otázky, Čítajte skôr než sa spýtate   25/6/2012, 08:54

VYCISTENIE EGR VENTILU

http://www.skodaoctavia.cz/skoda-octavia/vycisteni-erg-ventilu-skoda-octavia
autor: gabesz0102
Návrat hore Goto down
baciluss
VW Junior
VW Junior
avatar

Male
Vek : 36
Registrácia : 05.09.2007
Počet príspevkov : 2241
Auto : VW BORA 99, 1.9TDI AGR(66kW v serii)
Bydlisko : VWalacky

OdoslaťPredmet: Re: FAQ - časté otázky, Čítajte skôr než sa spýtate   25/6/2012, 08:56

AKO JAZDIT S TURBOM

http://www.skodaoctavia.cz/clanek/turbodmychadlo
http://www.skodaoctavia.cz/clanek/jak-jezdit-s-tdi-motorem

autor: gabesz0102
Návrat hore Goto down
baciluss
VW Junior
VW Junior
avatar

Male
Vek : 36
Registrácia : 05.09.2007
Počet príspevkov : 2241
Auto : VW BORA 99, 1.9TDI AGR(66kW v serii)
Bydlisko : VWalacky

OdoslaťPredmet: Re: FAQ - časté otázky, Čítajte skôr než sa spýtate   1/7/2012, 13:59

VYMENA 5Q PREVODOVKY ZA 6Q

Su firmy ktore ponukaju 6. stupen ktory sa len domontuje na 5 st. prevodovku ale stoji to tusim okolo 1000 eur aj s pracou http://www.eurotuning.cz/komfortni-varianta/
Za 1000 eur si urcite zozenies prevodovku v dobrom stave aj s vecami na prerabku. A este ti urcite ostane aj na druhe turbo Smile

Ja som pred tyzdnom a pol montoval 6q prevodovku z Octavie I a pohoda.
Je k tomu treba ine poloosy + sroby na ich upevnenie o prevodovku ako na 5q a aj iny starter. Niekde som sa docital ze akykolvek starter z 02M prevodovky by mal pasovat ale nemam to overene.
Tu je par dielov co URCITE potrebujes:
- konce lanovodov 1J0 711 761 B a 1J0 711 761 C ... pozri si to na googli ako to vyzera lebo ked mas novsi typ prevodovky(tusim 01 a nladsie) tak ich tam uz mas a nemusis kupovat alebo zhanat.
- plech medzi motor a prevodovku 06A103645 a k nemu taky mensi pliesok...mne pasoval z povodneho plechu na 5q.
- dlhsie sroby na starter N 907 665 02
- odvzdusnovak na spojku 1J0 721 468 B
- drziak prevodovky + samozrejme ine sroby k nemu...vacsinou len dlhsie
- drziak lanovodov 1J0 711 781 D
- stupel do kontrolneho otvoru na prevodovke 02M301115B ale da sa aj improvizovat a pouzit garazove zasoby
- 240mm dvojhmotu, lamelu, pritlacak, lozisko...ja som tieto 4 veci + sroby do klukovky zohnal uplne nove znacky SACHS za 350 eur od jedneho chlapca z TT. Ak bude treba poskitnem tel.cislo.
- sroby na pritlacny tanier v mojom pripade to bolo 6 kusov N 90320701 ...je to atipicky rozmer M7x14 takze sa ich kupe nevyhnes ale cena je 0,40e za kus tu od clena Jaroe46. Samozrejme si najprv over ake sroby potrebujes pre tvoju sadu.

Ta kost co drzi odspodu prevodovku o napravnicu pasuje z 5q. len treba prevrtat dieru v silentbloku z 10 na 12mm tusim lebo na 6q je vacsi zavit ale to uz zistis Smile
Je treba trochu improvizovat ked nie su po ruke original diely. Sice to zabere trochu casu ale je to lacnejsie.

Co sa tyka servo trubky staci ju trochu prisposobit opatrnym ohybanim a dokonca som ju ani nemusel odpajat a vypustat servo system. Treba opatrne je to ocelova trubka tak len s citom Exclamation
Spojkovu trubku tiez netreba menit ani dokupovat nejaku inu a opatrne ju poohybat do pozadovanych tvarov. Netreba sa toho bat je to vdacny material a pekne sa ohyba a nelame. A da sa spajkovat...citaj dalej.
Mne sa podarilo pri demontazi zo starej prevodovky uvolnit ten lisovany spoj na koncovke co ide do vytlacacieho loziska a tieklo to tak som musel trubku demontovat. Urezal som ju pri koncovke, koncovku navrtal 5mm vrtakom asi 10mm hlboko vlozil pripravenu, ocistenu trubku, dal trochu kyseliny, zapajkoval a vec bola vyriesena. Spojka ide ovela lahsie ako pri 5q takze uz ma nebude boliet noha v kolone na pristavnom moste v BA Very Happy
Je dolezite si hlavne pozhanat spravne sroby co drzia prevodovku o motor, na drziak a starter bud z vrakacu alebo od niekoho kto ma podobne auta na rozpredaj. Ked nie inak tak aj v obchode so spojovacim materialom a pytat pevnost 8.8 ...to je standart pri tychto sroboch.
Tu je vacsi zoznam dielov ktore su relativne treba co som nasiel na nete. Ale ako som pisal nie je treba vsetko co sa tam pise pri prerabke z 5q: http://forums.tdiclub.com/showpost.php?p=729694&postcount=18
A este jedna stranka aj s obrazkami aby si to clovek vedel aj predstavit: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3289593-Project-Rabbit-Farmer-s-1.8T-Golf-IV-(racing-oriented)/page6

Na nete je toho dost tak treba len hladat. Ked si dobre zaspominam tak ja som mal asi tieto veci co su na obrazku. Len srobov som mal plny kybel od kamosa takze tam nebol problem Smile
Dalsia fotka je moja prevodovka s pripravenymi poloosami a novymi vonkajsimi klbmi. Poloosy samotne som rozobral a nechal opieskovat a napraskovat RAL3020.

Exclamation Exclamation Exclamation Kazdopadne ked zozenies 6q tak ho hned rozober a odvrtaj nity na tych dvoch mosadznych vidlickach a nahrad ich M8 pevnostnymi imbusmi. To je velka znama slabina 6q prevodoviek, ze sa nity lubia ustrihnut a prevodovka musi von. Tak je lepsie to spravit ked bude este cakat na montaz. Na jednej vidlicke bude treba odbrusit hlavu skrutky. Tretia vidlicka ja zaistena kolikom a ten vyzera dost zodpovedne tak ten som ja nechal tak. Ale nity som vymenil za 10.9 imbusy a som kludnejsi.
Tu je navod ako na to: http://newbeetle.org/forums/transmission-talk/50942-turbo-s-just-lost-1st-2nd-my-02m-6-speed.html

Potom uz len treba kamosa, vela sily a trpezlivosti a vysledok stoji za to.

Podotknem ze mam v serii 1.9 TDI AGR rv99 na18" kolesach a v tom nove trisly FB Sprint 764 a VNT turbo este bez chipu a v pohodicke to vali :wink:
Chip bude asi o dva tyzdne kedze som mimo domova teraz

Ak budu nejake nejasnosti a otazky tak prosim pm. baciluss


Návrat hore Goto down
Sponsored content




OdoslaťPredmet: Re: FAQ - časté otázky, Čítajte skôr než sa spýtate   

Návrat hore Goto down
 
FAQ - časté otázky, Čítajte skôr než sa spýtate
Zobraziť predchádzajúcu tému Zobraziť nasledujúcu tému Návrat hore 
Strana 1 z 1
 Similar topics
-
» FAQ - časté otázky, Čítajte skôr než sa spýtate
» FAQ - časté otázky, Čítajte skôr než sa spýtate
» FAQ - časté otázky, Čítajte skôr než sa spýtate
» FAQ - časté otázky, Čítajte skôr než sa spýtate
» Pozorne čítajte. Rozdelenie FAQ

Povolenie tohoto fóra:Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre.
VW GOLF CLUB SLOVAKIA :: GOLF IV 1997-2003 :: Servis & Pomoc a Tuning & Styling :: Motor-
Prejdi na: