Klub fanúšikov a nadšencov značky VW Golf
 
DomovPortálE-ShopFAQRegistráciaKontaktPrihlásenie

Share | 
 

 tazky start

Zobraziť predchádzajúcu tému Zobraziť nasledujúcu tému Goto down 
Choď na stránku : 1, 2  Next
AutorSpráva
Dreik
Pilot
Pilot
avatar

Male
Vek : 31
Registrácia : 30.08.2007
Počet príspevkov : 847
Auto : GIV 1.9 TDi PD 85Kw AJM , Audi A4 1.6
Bydlisko : Košice

OdoslaťPredmet: tazky start   8/1/2009, 23:15

caute,mam este jeden problem.Dost tazko mi startuje z rana alebo ked dlhsie stoji. Neviem ci to je, zhavice som dal premerat pred zimou baterka je nabita...cim to moze byt? fakt tazko to cele sa tam otaca... Question
Návrat hore Goto down
Marshall_G_IV
Profík
Profík
avatar

Male
Vek : 29
Registrácia : 23.04.2008
Počet príspevkov : 1102
Auto : Passat B5.5 1.8T 110kW
Bydlisko : LEVICE

OdoslaťPredmet: Re: tazky start   8/1/2009, 23:21

riesilo sa to u kamaratou http://www.vw-club.sk/viewforum.php?f=33

tam mas vsetko o tom pisane.
Návrat hore Goto down
Daniello
Autoškolák
Autoškolák
avatar

Male
Vek : 38
Registrácia : 03.11.2008
Počet príspevkov : 119
Auto : GOLF IV VARIANT TDI ALH
Bydlisko : Košice

OdoslaťPredmet: Re: tazky start   8/1/2009, 23:22

@Dreik napísal:
caute,mam este jeden problem.Dost tazko mi startuje z rana alebo ked dlhsie stoji. Neviem ci to je, zhavice som dal premerat pred zimou baterka je nabita...cim to moze byt? fakt tazko to cele sa tam otaca... Question

zeby starter?
Návrat hore Goto down
Dreik
Pilot
Pilot
avatar

Male
Vek : 31
Registrácia : 30.08.2007
Počet príspevkov : 847
Auto : GIV 1.9 TDi PD 85Kw AJM , Audi A4 1.6
Bydlisko : Košice

OdoslaťPredmet: Re: tazky start   8/1/2009, 23:33

zo startrom nic nie je...ved predtym som normalne startoval
Návrat hore Goto down
Marshall_G_IV
Profík
Profík
avatar

Male
Vek : 29
Registrácia : 23.04.2008
Počet príspevkov : 1102
Auto : Passat B5.5 1.8T 110kW
Bydlisko : LEVICE

OdoslaťPredmet: Re: tazky start   8/1/2009, 23:34

najskor by som zacal od baterky, premerat poriadne, pisal som to uz aj na fore co som dal link sem, darmo ma baterka cca 11,43V prd stoho ked nema ziadnu kapacitu, mozno ma (obrazne) 0,4353mA a neroztoci ani motorcek na stieracoch nie este motor ako taky...po kompletnom zmerani baterky by som vycistil poriadne kontakty na baterke, aj ten pliesok co ide do krabycky ktora je na baterke (+), a potom by som riesil zavady ako starter a podobne. Lebo keby to bol starter tak by to robilo aj cez leto nie iba v zime. Ale v zime straca slaba baterka (A) (kapacitu)

P.S: Kazdy si zmera na baterkach iba (V) a ma pokoj nadusi aku on ma skvelu baterku ked mu ukazuje 11,58V ale baterka ako taka musi mat kapacitu to je dolezite, preto nezabudat merat aj (A) bounce
Návrat hore Goto down
Dreik
Pilot
Pilot
avatar

Male
Vek : 31
Registrácia : 30.08.2007
Počet príspevkov : 847
Auto : GIV 1.9 TDi PD 85Kw AJM , Audi A4 1.6
Bydlisko : Košice

OdoslaťPredmet: Re: tazky start   8/1/2009, 23:38

baterka je nova takze s nou nie je problem ani so startrom
Návrat hore Goto down
Marshall_G_IV
Profík
Profík
avatar

Male
Vek : 29
Registrácia : 23.04.2008
Počet príspevkov : 1102
Auto : Passat B5.5 1.8T 110kW
Bydlisko : LEVICE

OdoslaťPredmet: Re: tazky start   8/1/2009, 23:41

a aka je to baterka NO NAME Made in TESCO best price 1199,-SK Smile

tak skus potom tie kontakty poriadne ocistit...
Návrat hore Goto down
Dreik
Pilot
Pilot
avatar

Male
Vek : 31
Registrácia : 30.08.2007
Počet príspevkov : 847
Auto : GIV 1.9 TDi PD 85Kw AJM , Audi A4 1.6
Bydlisko : Košice

OdoslaťPredmet: Re: tazky start   8/1/2009, 23:42

ty anineviem ale nie je z TESCA Very Happy
Návrat hore Goto down
Marshall_G_IV
Profík
Profík
avatar

Male
Vek : 29
Registrácia : 23.04.2008
Počet príspevkov : 1102
Auto : Passat B5.5 1.8T 110kW
Bydlisko : LEVICE

OdoslaťPredmet: Re: tazky start   8/1/2009, 23:44

KAUFLAND mega best price 999,-SK...? Laughing
ale nie..hehe, skus tie kontakty.
Návrat hore Goto down
element666
Pretekár
Pretekár
avatar

Male
Vek : 29
Registrácia : 15.09.2008
Počet príspevkov : 452
Auto : VW Golf V 1,9 TDI PD 77 kW
Bydlisko : KA

OdoslaťPredmet: Re: tazky start   9/1/2009, 00:10

a co kapacita baterie?? pri diesly je to velmi dolezite:D
Návrat hore Goto down
apophis
Pilot
Pilot
avatar

Male
Vek : 35
Registrácia : 07.05.2008
Počet príspevkov : 952
Auto : Golf IV 1.8T 4motion - rachotina
Bydlisko : BA

OdoslaťPredmet: Re: tazky start   9/1/2009, 08:57

chlapi, mam blbu otazku.
ako odmerat tu "kapacitu"? v amperoch sa udava len prud a ten sa da merat len v zatazi, zapojenim ampermetra do okruhu. cize treba odpojit + svorku a medzi + baterky a tu svorku dat multimeter nastaveny na meranie amprerov? to zobrazi len momentalny odber prudu z baterky, nie jej kapacitu..
tak poradte Wink
Návrat hore Goto down
Marshall_G_IV
Profík
Profík
avatar

Male
Vek : 29
Registrácia : 23.04.2008
Počet príspevkov : 1102
Auto : Passat B5.5 1.8T 110kW
Bydlisko : LEVICE

OdoslaťPredmet: Re: tazky start   9/1/2009, 10:46

Návrat hore Goto down
ivco85
VW Junior
VW Junior
avatar

Male
Vek : 32
Registrácia : 27.09.2007
Počet príspevkov : 2314
Auto : VW Golf IV 1,6 16V BCB
Bydlisko : okr. Galanta

OdoslaťPredmet: Re: tazky start   9/1/2009, 11:04

@apophis napísal:
chlapi, mam blbu otazku.
ako odmerat tu "kapacitu"? v amperoch sa udava len prud a ten sa da merat len v zatazi, zapojenim ampermetra do okruhu. cize treba odpojit + svorku a medzi + baterky a tu svorku dat multimeter nastaveny na meranie amprerov? to zobrazi len momentalny odber prudu z baterky, nie jej kapacitu..
tak poradte Wink
kapacita ta nemusi neako velmi zaujimat apophis..pretoze je prave funkciou napatia ktore sa udrzuje medzi jej svorkami....
to znamena ze ak neudrzi bateria napatie, tym padom straca aj kapacitu, teda proces elektrolyzy v jej vnutri je uz velmi slaby,resp. koncetracia kyseliny je slaba....
ale vo vseobecnosti sa na meranie kapacity pouziva RLC mostik...Smile....
Návrat hore Goto down
ivco85
VW Junior
VW Junior
avatar

Male
Vek : 32
Registrácia : 27.09.2007
Počet príspevkov : 2314
Auto : VW Golf IV 1,6 16V BCB
Bydlisko : okr. Galanta

OdoslaťPredmet: Re: tazky start   9/1/2009, 11:15

@Marshall_G_IV napísal:
najskor by som zacal od baterky, premerat poriadne, pisal som to uz aj na fore co som dal link sem, darmo ma baterka cca 11,43V prd stoho ked nema ziadnu kapacitu, mozno ma (obrazne) 0,4353mA a neroztoci ani motorcek na stieracoch nie este motor ako taky...po kompletnom zmerani baterky by som vycistil poriadne kontakty na baterke, aj ten pliesok co ide do krabycky ktora je na baterke (+), a potom by som riesil zavady ako starter a podobne. Lebo keby to bol starter tak by to robilo aj cez leto nie iba v zime. Ale v zime straca slaba baterka (A) (kapacitu)

P.S: Kazdy si zmera na baterkach iba (V) a ma pokoj nadusi aku on ma skvelu baterku ked mu ukazuje 11,58V ale baterka ako taka musi mat kapacitu to je dolezite, preto nezabudat merat aj (A) bounce
toto je trosicku dopletene...samozrejme ze kapacita baterie (udava sa v Ah) je dolezita)..ale odvija sa od napatia ktore bateria vykazuje(pretoze je charakterizovana ako schopnost udrzat naboj pri urcitom napati)....to znamena ze ak uz proces elektrolyzy nebrebieha tak ako by mal,teda bateria straca napatie(rozdiel potencialov medzi doskami),tak aj jej dobijanie nevedie k obnoveniu naboja na jej doskach,resp elektrodach...
Kapacita baterie ako taka vyjadruje jej silu, to znamena kolko naboja dokaze dodat za aky cas(to znamena ze 40Ah bateria by ti uzivila radio povedzme 15 hodin, 55 Ah bateria povedzme 20 hodin.....pri rovnakom napati....
takze co ma zmysel pri merani baterie a urceni jej ucinnosti je to ci drzi napatie, dalej je to hustota roztoku(od toho sa odvija kapacita) a po tretie startovaci prud, ktory klesa s napatim baterie...
Startovanie je narazovy jav, kde kapacita(teda jej dlhodoba charakteristika) nehra neaku dolezitu rolu....podstatne je napatie startovaci prud...ktore..uz sa opakujem zavisi od schopnosti procesu elektrolyzy v baterii...
Kapacita baterie sa pri automobile voli s dôvarom na zlozitost jeho elektroniky,resp. jej mnoztsvo..cim je v aute viac elektronickych zariadeni, tym sa voli vacsia kapacita z dovodu aby to ta bateria utiahla z hladiska sucasneho zatazenia viacerymi resp. z hladiska casoveho. No vtedy uz aj jej dobijanie sa riesi vacsim alternatorom, ktory by bol schopny naplno obnovovat jej kapacitu...
Napatie a startovaci prud by mali byt charakteristiky staticke, okamzita kapacita dynamicka..


Naposledy upravil ivco85 dňa 9/1/2009, 11:30, celkom upravené 4 krát.
Návrat hore Goto down
Marshall_G_IV
Profík
Profík
avatar

Male
Vek : 29
Registrácia : 23.04.2008
Počet príspevkov : 1102
Auto : Passat B5.5 1.8T 110kW
Bydlisko : LEVICE

OdoslaťPredmet: Re: tazky start   9/1/2009, 11:25

cize v skratke povedane aj pre obycajnych ludi,...darmo sa spoliehas na meranie (V) v baterke ktore moze byt klamlive lebo pri starte je to nepodstatne, ale podstatne je aku zvladne baterka zataz. Jednorazovu a chvylkovu (start motora) Smile
Návrat hore Goto down
ivco85
VW Junior
VW Junior
avatar

Male
Vek : 32
Registrácia : 27.09.2007
Počet príspevkov : 2314
Auto : VW Golf IV 1,6 16V BCB
Bydlisko : okr. Galanta

OdoslaťPredmet: Re: tazky start   9/1/2009, 11:34

@Marshall_G_IV napísal:
cize v skratke povedane aj pre obycajnych ludi,...darmo sa spoliehas na meranie (V) v baterke ktore moze byt klamlive lebo pri starte je to nepodstatne, ale podstatne je aku zvladne baterka zataz. Jednorazovu a chvylkovu (start motora) Smile
No napatie je podstatne...pretoze ti vypoveda o stave baterie,resp o procese elektrolyzy ktory v nej prebieha...
Ak bateria uz dlhodobo nedokaze udrzat rozdiel potencialov medzi doskami(teda napatie), hovori to otom ze proces elektrolyzy je uz samovolne vratny dej...teda koncetracia a pohyblivost anionov a kationov ktorym vdaci za svoje generacne schopnosti je slaba...
Návrat hore Goto down
Marshall_G_IV
Profík
Profík
avatar

Male
Vek : 29
Registrácia : 23.04.2008
Počet príspevkov : 1102
Auto : Passat B5.5 1.8T 110kW
Bydlisko : LEVICE

OdoslaťPredmet: Re: tazky start   9/1/2009, 11:37

dobre zdavam sa... cheers
Návrat hore Goto down
tdk
Pretekár
Pretekár
avatar

Male
Vek : 34
Registrácia : 01.06.2008
Počet príspevkov : 506
Auto : G4 1.9TDI ALH
Bydlisko : KE

OdoslaťPredmet: Re: tazky start   9/1/2009, 13:26

no mne sa tiez velmi nezda to co si pisal marshal o tom prude. ak raz meras baterku a ma v danom momente cca 11,5V tak prud pretekajuci pomyselnym obvodom bude zavisly od toho aku "zataz" na tu baterku napojis.
ak je baterka slaba z pohladu ze neudrzi energiu po urcitom case, moze sa to prejavit prave ked su vacsie mrazy a pod. to znamena v lete ide baterka v pohode, pride vsak zima a baterka ide do .....ak vsak zmeras baterku a ma napatie ako ma mat, myslim ze v baterke problem nebude.
Návrat hore Goto down
Marshall_G_IV
Profík
Profík
avatar

Male
Vek : 29
Registrácia : 23.04.2008
Počet príspevkov : 1102
Auto : Passat B5.5 1.8T 110kW
Bydlisko : LEVICE

OdoslaťPredmet: Re: tazky start   9/1/2009, 14:00

no neviem ja som sa stretol uz aj stym ze baterka mala dobre napetie dajme tomu 11.56V ale mala nafigu prud, a ked som nanu zapojil co len svetla alebo len jednu ziarovku tak po 15min baterka zadochla. Toť moja skusenost,
Návrat hore Goto down
tdk
Pretekár
Pretekár
avatar

Male
Vek : 34
Registrácia : 01.06.2008
Počet príspevkov : 506
Auto : G4 1.9TDI ALH
Bydlisko : KE

OdoslaťPredmet: Re: tazky start   9/1/2009, 14:04

a tu baterku si meral kedy?po tom co si odstavil auto alebo po studenej noci ?Smile
Návrat hore Goto down
Sponsored content




OdoslaťPredmet: Re: tazky start   

Návrat hore Goto down
 
tazky start
Zobraziť predchádzajúcu tému Zobraziť nasledujúcu tému Návrat hore 
Strana 1 z 2Choď na stránku : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» tazky start
» Start za studena ... porod (81kW AHF)
» teply start
» tazky studeny start + pretrhnuta hadicka od ventilu N75?
» studeny start-divny chod motora

Povolenie tohoto fóra:Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre.
VW GOLF CLUB SLOVAKIA :: GOLF IV 1997-2003 :: Servis & Pomoc a Tuning & Styling :: Motor-
Prejdi na: