Klub fanúšikov a nadšencov značky VW Golf
 
DomovPortálE-ShopFAQRegistráciaKontaktPrihlásenie

Share | 
 

 Rada pri kúpe Golf IV Variant D

Zobraziť predchádzajúcu tému Zobraziť nasledujúcu tému Goto down 
AutorSpráva
PaloSV
Autoškolák
Autoškolák
avatar

Vek : 42
Registrácia : 14.01.2009
Počet príspevkov : 100
Auto : Golf II 1,6 D 40kW/54k, JP
Bydlisko : SV

OdoslaťPredmet: Rada pri kúpe Golf IV Variant D   31/8/2009, 18:31

Ahoj chlapi, otec sa rozhodol kúpiť G4 Variant Diesel, ročník asi 00-02. Keďže s týmito ročníkmi a dízlami skúsenosti nemáme, prosil by som vás o rady a vaše skúsenosti. Hlavne aké problémy sa tam najčastenšie vyskytujú, na čo dať pozor. A najmä je tam široká paleta motorov (buď 1,9 SDI - 50kW alebo 1,9 TDI - 66kW, 74kW, 81kW, 85kW, 96 kW). Ktorému motoru sa radšej vyhnúť a prečo? Prípadne aj skúsenosti s 4Motion.
Ďakujem za každú radu.
Návrat hore Goto down
PaloSV
Autoškolák
Autoškolák
avatar

Vek : 42
Registrácia : 14.01.2009
Počet príspevkov : 100
Auto : Golf II 1,6 D 40kW/54k, JP
Bydlisko : SV

OdoslaťPredmet: Re: Rada pri kúpe Golf IV Variant D   2/9/2009, 13:49

Tak ja odchovaný na benzíne sa začínam zoznamovať aj so staršími TDi-čkami. Dočítal som sa, že 74kW, 85kW a 96kW sú pumpa-dýza. Jedna stojí okolo min. 350€. No ak začnú odchádzať tak už to je pekná pálka. Tým pádom si myslím, že radšej ísť do 66kW alebo 81 kW. Ďalej že v dôsledku ťažkého motora sú problémy s prednou nápravou, ale to drahé nebude. A hlavným kameňom úrazu pri všetkých TDi je MAF senzor (váha vzuchu). Toto si ešte musím poriadne naštudovať, ako sa správa motor TDi pri vadnom, resp. odchádzajúcom MAF senzore. Mohli by ste mi ako skúsení golfisti o tom niečo popísať.
Návrat hore Goto down
Tyouko
Vodič
Vodič
avatar

Male
Vek : 31
Registrácia : 12.01.2009
Počet príspevkov : 295
Auto : Golf IV TDI, ALH, Highline
Bydlisko : Humenne

OdoslaťPredmet: Re: Rada pri kúpe Golf IV Variant D   2/9/2009, 20:51

tak skusim ja... ja osobne by odporucal rotacne cerpadlo 66kw AGR,ALH, (skor ALH lebo ma VGT turbo a viac Nm) alebo 81kw AFN,ASV... a to uz mas fuk.. jednoduchy motor oproti PD nie tak narocny na kvalitnu naftu ako PD... ale zase zvezenie v PD Twisted Evil to je bomba... MAF? normalne pokial tam predchodca nepchal filter sisku a take somariny.... tak normalne moze vydrzat aj celu zivotnost motora tak aj turbo ak mu po (blbnuti) dal aspon 1km pianko jazdu alebo minutku volnobehu pred vypnutim tak to auto musi vdacne sluzit az na veky vekov... amen Very Happy no neviem no ja som za rotacku What a Face
Návrat hore Goto down
PaloSV
Autoškolák
Autoškolák
avatar

Vek : 42
Registrácia : 14.01.2009
Počet príspevkov : 100
Auto : Golf II 1,6 D 40kW/54k, JP
Bydlisko : SV

OdoslaťPredmet: Re: Rada pri kúpe Golf IV Variant D   2/9/2009, 21:41

Ďakujem Tyouko, tak už som zase trošku múdrejší. Takže ALH má turbo s variabilným časovaním lopatiek a AGR by mal mať pevné lopatky. Tie motory boli robené a montované súčasne. Potom by to ľudia mali uvádzať aj v inzerátoch kua, lenže asi aj málo kto vie o tých rozdieloch. ALH by mal tým dosahovať 66kW pri nižších otáčkach ako AGR. Na druhej strane pri zlom zaobchádzaní je turbo v ALH asi náchylnejšie na poruchy. Je aj celkovo motor ALH silnejšie stavaný ako AGR? A aký je rozdiel medzi AFN a ASV? A ako rozlišim tie motory, len na štítkoch, či majú aj na prvý poľad niečo iné (kryt, niečo inak umiestnené ...)?
Návrat hore Goto down
Tyouko
Vodič
Vodič
avatar

Male
Vek : 31
Registrácia : 12.01.2009
Počet príspevkov : 295
Auto : Golf IV TDI, ALH, Highline
Bydlisko : Humenne

OdoslaťPredmet: Re: Rada pri kúpe Golf IV Variant D   3/9/2009, 14:28

Tak ALH ma nevyhodu prave tie lopatky ked clovek jazdi v nizkych otackach dusenie motora Sad a tak casom sa to zanesie a zadrhavaju.... no a potom vypina turbo lebo tlak. cidlo v sacom potrubi ma nepriatelske hodnoty Neutral ... ale ked ho rozumne vetras tak by to malo byt ok. A ci je ALH silnejsie stavany... podla mna je mechanicky uplne rovnaky motor ako AGR.... z tych 81kw ja by vobec tie kody neriesil... ja len viem ze ASV ma mensie trysky kvoly neakym normam asi emisie a tak a je z nich najnovsi... to by si musel hladat... a kod najdes bud na kryte rozvodov (taka nalepka je na vrchu) alebo na bloku motora (ja viim nejsem blbej Very Happy )
Návrat hore Goto down
PaloSV
Autoškolák
Autoškolák
avatar

Vek : 42
Registrácia : 14.01.2009
Počet príspevkov : 100
Auto : Golf II 1,6 D 40kW/54k, JP
Bydlisko : SV

OdoslaťPredmet: Re: Rada pri kúpe Golf IV Variant D   3/9/2009, 16:28

Tak si ma dobre naviedol, aby som vedel čo mám hľadať. Vďaka Wink
Už mám aspoň trošku prehľad aj o TDi-čkach s čerpadlom.
Základný rozdiel medzi motormi s rotačným čerpadlom je výrobná platforma.
Motor AFN patrí do staršej platformy A3. Motory majú veko ventilov a vanu z plechu, vodná pumpa nie je na rozvodoch ale je poháňaná klinovým remeňom a rozvody majú len jednu kladku prípadne ešte jednu malú vodiacu (jednoduchšie rozvody).

Motor ASV ale aj ALH, AGR patria do novšej platformy A4. Tie majú veko a vanu hliníkové, zložitejšie rozvody - vodná pumpa je na rozvodoch, rozvody majú tri až štyri kladky.

AFN má menšie 9 lopatkové turbo, tlačí v sérií max. 0,95 bar.
ASV má iné trysky a väčšie turbo s 11 lopatkami, tlačí max. 1.05 bar v sérií, dimenzované na vyšší výkon. Takže sa dajú očakávať lepšie odozvy na plynový pedál a raz za pár rokov trošku nákladnejšia výmena rozvodov. Ale to sú také porkotiny.

Ako som pozeral inzeráty naše a nemecké, tak tu majú autá sakra menej kilometrov a hlavne tie dovezené. Takže auto bez poriadnej servisky určite nekúpime. Slušných 81kW s úplnou servisnou knižkou je ako šafránu, 66 je viac. Tak bude sa treba trošku pokrútiť a pohľadať, aby sa vybralo niečo poriadne.

Také by bolo super, ešte lepšie keby sa našlo s trošku menej km: http://volkswagen-golf-variant.autobazar.eu/19-tdi-id1108444.html
Návrat hore Goto down
Ico05
Pretekár
Pretekár
avatar

Male
Vek : 32
Registrácia : 25.08.2008
Počet príspevkov : 368
Auto : VW GOLF IV TDI
Bydlisko : HE

OdoslaťPredmet: Re: Rada pri kúpe Golf IV Variant D   4/9/2009, 21:33

no tak to co si si nesiel na autobazare je si myslim ok auto vyzera dobre a ked ma najazdene pravych 178 000 tak to si myslim neni vela na 2001 rocnik a na diesel.....moj nazor .....ja mam ten isty motor ak si si vybral a maximalna spokojnost ...
Návrat hore Goto down
http://voldenuit.us/
PaloSV
Autoškolák
Autoškolák
avatar

Vek : 42
Registrácia : 14.01.2009
Počet príspevkov : 100
Auto : Golf II 1,6 D 40kW/54k, JP
Bydlisko : SV

OdoslaťPredmet: Re: Rada pri kúpe Golf IV Variant D   6/9/2009, 12:14

@Ico05 napísal:
no tak to co si si nesiel na autobazare je si myslim ok auto vyzera dobre a ked ma najazdene pravych 178 000 tak to si myslim neni vela na 2001 rocnik a na diesel.....moj nazor .....ja mam ten isty motor ak si si vybral a maximalna spokojnost ...

Keby to bolo auto pre mňa, bral by som ho naisto. Lenže keď som vysvetlil otcovi záležitosti okolo tých motorov a povedal som, že existuje aj 66kW s 4Motion, tak jemu sa pozdáva toto, lebo takmer akždý druhý týždeň chodí na ryby. Hovorí, že by sa mu často aké-také 4x4 aj zišlo. Dokonca som našiel aj jeden v ponuke, konktretne ten: http://volkswagen-golf-variant.autobazar.eu/19-tdi-4motion-comfortline-id1114338.html
Je aj blízko, čo pohodlnemu otcovi vyhovuje. Len pri tom pohone sa bojím o Haldex. Viete mi poradiť ako vyskúšať, či funguje správne pri bežnej skúšobnej jazde? Ak by bolo auto na zdviháku, mali by točiť všetky 4 kolesá. Ale ako zistím napr. takú chybu, že 4motion je permanentne zopnutý aj keď by normálne nemal byť?
Návrat hore Goto down
Kuric
Pretekár
Pretekár
avatar

Male
Vek : 30
Registrácia : 22.11.2008
Počet príspevkov : 582
Auto : VW Golf IV 1,8 20v Benzin 4Motion
Bydlisko : West Coast

OdoslaťPredmet: Re: Rada pri kúpe Golf IV Variant D   6/9/2009, 12:41

Nie u 4 motionky sa vsetky kola stale netocia a na zdvyhaku to nezistis . Ja som to skusal tak ze ked som sa rozbiehal na jednotke tak som tomu riadne pridal a predne kola nesmykali ale zapojili sa aj zadne a plynule som siel . Co sa o predohrabe povedat nedalo . Dalej to mozes hodit na vag a skontrolovat ci riadiaca nieco nehlasi o haldexe . A ak bol v haldexe pravidelne meneny olej a filter nevidim dovod preco by nemal ist .
Návrat hore Goto down
PaloSV
Autoškolák
Autoškolák
avatar

Vek : 42
Registrácia : 14.01.2009
Počet príspevkov : 100
Auto : Golf II 1,6 D 40kW/54k, JP
Bydlisko : SV

OdoslaťPredmet: Re: Rada pri kúpe Golf IV Variant D   6/9/2009, 12:58

Je mi jasné, že to nie je permanentný pohon 4x4, ale preto som myslel na zdviháku s motorom so zaradenou rýchosťou, že tým by som odľahčil predok (ako keby prešmykoval) a mali by zopnúť zadné. Ale dík za radu Wink
Návrat hore Goto down
Kuric
Pretekár
Pretekár
avatar

Male
Vek : 30
Registrácia : 22.11.2008
Počet príspevkov : 582
Auto : VW Golf IV 1,8 20v Benzin 4Motion
Bydlisko : West Coast

OdoslaťPredmet: Re: Rada pri kúpe Golf IV Variant D   6/9/2009, 13:21

JaJ No je to mozne . Treba skusit Smile
Návrat hore Goto down
PaloSV
Autoškolák
Autoškolák
avatar

Vek : 42
Registrácia : 14.01.2009
Počet príspevkov : 100
Auto : Golf II 1,6 D 40kW/54k, JP
Bydlisko : SV

OdoslaťPredmet: Re: Rada pri kúpe Golf IV Variant D   23/9/2009, 16:40

Ahoj chlapi tak sa opäť hlásim s prosbou o radu.
Našiel som inzerát na 1,9TDi 81kW, r.v. 2001 SPECIAL a majiteľ tam uvádza podľa mňa ohromné množstvo výbavy, až mi je to podozrivé.

Bezpečnosť:
Alarm, Airbag 4X, EBD, Posilňovač riad., ABS, ESP(VDC), ASR(TC,EDS), MSR, EBV, ADS, DSC(DTC), Brzdový asistent(BAS)

Ostatné:
Hliníkové disky, Hmlovky, Imobilizér, Palubný počítač, Parkovací asistent, Strešný nosič, Tempomat(ACC), Tónované sklá, Dažďový senzor, Svetelný senzor, Sezónne prezutie

Na tejto stránke VW technika som nenašiel žiadne MSR (Motorschleppmo­mentregelung), nezdá sa mi ani ADS (Adaptive Damping System), DSC(Dynamic Stability Control), DTC (Dynamic Traction Control). Tiež som to nenašiel ani na iných golfoch a ani dažďový a svetelný senzor.
EBD je asi to isté čo EBV či nie?

Neprehnal to ten chlapík trošku, či to môže byť takto nadupaný golf "Special"?
Návrat hore Goto down
GARGAMEL
Začiatočník
Začiatočník


Male
Vek : 48
Registrácia : 13.08.2010
Počet príspevkov : 30
Auto : Golf 4 Variant
Bydlisko : Karpatska 11

OdoslaťPredmet: Re: Rada pri kúpe Golf IV Variant D   23/1/2011, 17:23

Kamo porat otcovi Aby kupil Alh 66Kw a ma po starostiach klasiku cerpadlo len nech si da pozor na havarovane,ale od pl nech nekupuje a este nech pri kupe pozrie piate dvere tam zamok je vzdy nefunkcni da sa potom urobyt cena nizsia ,ale ked chce take auto tak je tazke ho najst lebo su to dobre auta ja vlastni uz 3ty rok a je bez velkich poruch .
Návrat hore Goto down
mato88
VW Šialenec
VW Šialenec
avatar

Male
Vek : 36
Registrácia : 08.08.2007
Počet príspevkov : 5940
Auto : VW Golf III 2.0/110kw typ ABF,Skoda Octavia I 1.9/66kw typ ALH,VW Transporter T3 1.6D,VW Polo 1.4 16v
Bydlisko : Tlmače

OdoslaťPredmet: Re: Rada pri kúpe Golf IV Variant D   23/1/2011, 17:28

fuu,gargamel,sledujes na ake stare temy odpisujes? sak dotycny mozno uz medzi tym kupil dalsich 10 aut :-)
Návrat hore Goto down
http://www.mkgarage.sk
PaloSV
Autoškolák
Autoškolák
avatar

Vek : 42
Registrácia : 14.01.2009
Počet príspevkov : 100
Auto : Golf II 1,6 D 40kW/54k, JP
Bydlisko : SV

OdoslaťPredmet: Re: Rada pri kúpe Golf IV Variant D   23/1/2011, 17:40

Nekúpil. Golfík behá krásne stále. Otec je spokojný. Smile Ale je pekné, že sa čítajú aj staré témy
Návrat hore Goto down
Sponsored content




OdoslaťPredmet: Re: Rada pri kúpe Golf IV Variant D   

Návrat hore Goto down
 
Rada pri kúpe Golf IV Variant D
Zobraziť predchádzajúcu tému Zobraziť nasledujúcu tému Návrat hore 
Strana 1 z 1
 Similar topics
-
» Rada pri kúpe Golf IV Variant D
» Môj Golf 3 Variant
» VW golf 4 TDI variant
» GOLF III Manuál - JAK NA TO
» Golf IV Variant 1.9 TDI GT Edition 2003

Povolenie tohoto fóra:Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre.
VW GOLF CLUB SLOVAKIA :: GOLF IV 1997-2003 :: Servis & Pomoc a Tuning & Styling :: Ostatné-
Prejdi na: