Klub fanúšikov a nadšencov značky VW Golf
 
DomovPortálE-ShopFAQRegistráciaKontaktPrihlásenie

Share | 
 

 sposob startovania

Zobraziť predchádzajúcu tému Zobraziť nasledujúcu tému Goto down 
AutorSpráva
Janik1515
Autoškolák
Autoškolák


Registrácia : 21.10.2012
Počet príspevkov : 117

OdoslaťPredmet: sposob startovania   13/3/2013, 20:25

tak dalsia otazocka... ako sa ma spravne startovat dieslovy motor v mrazoch alebo ked je motor cca 1 den a viac odstaveny? rok vyroby 1999? pocul som dve varianty a neviem ktory je spravny... prvy je : dat klucik do prvej polohy, nechat nech zhasne kontrolka zhavenia a hned startovat a druha je: nechat zhasnut kontrolku zhavenia a este pockat kym netukne relatko alebo je to jedno ktory z tych dvoch sposobov pouzijem.... a este nieco prvy start v zime alebo ked mi auto stoji 1 a viac dni je tazsi inokedy nastartuje v pohode... moze byt chyba aj vo vsrekovaci naftoveho motora? prvy start je tazsi ale druhy treti kym je motor teply je uz ok... dakujem
Návrat hore Goto down
Flatronik1
Vodič
Vodič
avatar

Registrácia : 16.03.2009
Počet príspevkov : 222
Auto : Vw Golf IV 1.9 Tdi PD 74 kw + chip
Bydlisko : Kosice - Okolie

OdoslaťPredmet: Re: sposob startovania   14/3/2013, 00:52

tak k tomu startovaniu ak su silne mrazy a auto mi stoji viac ako den tak moj sposob je zhavim vypne prepnem kluc na polohu 0 zas zhavim stlacim spojku (zhusteny prevodovy olej) a tak startujem naskoci lepsie o poznanie. ten 1 tazsi start po dlhsej dobe odstavky nieje u dieselovych motorou nic vynimocne ani zavadou ved je premrznuty motor to mavam aj ja preto 2x zhavim ako opisujem nazaciatku . . .pouzivas aditiva do nafty ? aj to pomaha cisti a zaroven aj maze cerpadlo hoc nafta je ties mastna . . ak ti startuje vzdy tasko ci leto ci zima aj pri teplom motore potom je uz niekde problem
Návrat hore Goto down
Janik1515
Autoškolák
Autoškolák


Registrácia : 21.10.2012
Počet príspevkov : 117

OdoslaťPredmet: Re: sposob startovania   15/3/2013, 11:14

ne nic nedavam do nafty iba tanknem a idem ale vyskusam... ja som startoval raz tak raz tak ale vyskusam tvoj sposob Smile... mne ide iba ten prvy start tak tazsie ale potom behom dna ked este niekde idem tak mi startne pekne na prvu supu ... niekto mi vravel ze si mam dat rozobrat a prezriet starter a dat si ho opravit ze to bude urcite ta chyba tak neviem teraz...
Návrat hore Goto down
Flatronik1
Vodič
Vodič
avatar

Registrácia : 16.03.2009
Počet príspevkov : 222
Auto : Vw Golf IV 1.9 Tdi PD 74 kw + chip
Bydlisko : Kosice - Okolie

OdoslaťPredmet: Re: sposob startovania   16/3/2013, 19:21

skus nabit bateriu ozivit ju chlad jej znizuje vykonnost tak skus startovat. caste startovanie jazda na kratke trasy ju vystavia a zaroven nedokazu dobre nabit. zacinaj tou najlacnejsou volbou Smile
Návrat hore Goto down
Janik1515
Autoškolák
Autoškolák


Registrácia : 21.10.2012
Počet príspevkov : 117

OdoslaťPredmet: Re: sposob startovania   17/3/2013, 09:01

ok vyskusam dakujem Smile a nevies priblizne kolko by ma stala oprava startra keby to bola nahodou ta chyba... ked nahodou ta bateria to nebude
Návrat hore Goto down
robertto
Začiatočník
Začiatočník
avatar

Male
Registrácia : 04.06.2012
Počet príspevkov : 36
Auto : VW Golf IV 1.9 TDi 2000 66kW/AGR 4motion
Bydlisko : LM

OdoslaťPredmet: Re: sposob startovania   18/3/2013, 12:51

Zakladom je dobre nabita a dobra bateria. Najlepsie je vyberat taku, ktora ma co najvyssi vybijaci prud, aby to dokazalo pretocit premrznuty motor. Co sa tyka toho zhavenia na viackrat, zhavic pri studenom motore kludne odobera aj 20 - 30 amperov, cim je teplejsi tak cca 7, mas ich 4 kusy = 120 A !!!. Ked budez zhavit 3x rapidne ubuda z energie, ktoru potrebujes na pretocenie startera(vybijaci prud) - v dizli mas cca 2kW startre. Pri - 10 kapacita baterie klesa kludne aj o polovicu. Preto si do auta dajte co najvacsiu bateriu aka sa vam tam zmesti. Konkretne do mojho golfa po premerani, vojde aj dlhsia bateria (standardna ma dlzku 278 cm, ale vojdu aj 350, 353 a 354 cm, vyska a sirka musia zostat zachovane) s vyssiou kapacitou (100 Ah) a tym padom aj vyssim vybijacim prudom.

Inak co spominas to cvaknutie relatka, mne zvykne tuknut tak po cca 3 minuty jazdy, lebo zhavice zhavia do urcitej teploty aj po nastartovani, tak neviem ci budes ochotny cakat tak dlho Very Happy

Aditiva urcite pridavaj, ja pouzivam VIF zimny a ani raz sa mi nestalo aby mi zamrzlo palivo (a to pouzivam lacnu naftu "z druhej ruky")
Návrat hore Goto down
Janik1515
Autoškolák
Autoškolák


Registrácia : 21.10.2012
Počet príspevkov : 117

OdoslaťPredmet: Re: sposob startovania   18/3/2013, 15:23

a tie aditiva v akom pomere ?cital som ze pred natankovanim ale kolko jednu odmerku alebo viac?
Návrat hore Goto down
Janik1515
Autoškolák
Autoškolák


Registrácia : 21.10.2012
Počet príspevkov : 117

OdoslaťPredmet: Re: sposob startovania   18/3/2013, 15:37


V zime tankujte doplna

Vždy keď naplníte svoju nádrž "za dvacku", pri jej otváraní vypustíte palivové pary a do nádrže vnikne vzdušná vlhkosť. Vyzrážaná voda vás môže prekvapiť problémami pri štartovaní.

moze to byt aj tym ze mi tak startuje? v zime som stale tankol max. do polovice nikdy nie plnu nadrz Smile
Návrat hore Goto down
Flatronik1
Vodič
Vodič
avatar

Registrácia : 16.03.2009
Počet príspevkov : 222
Auto : Vw Golf IV 1.9 Tdi PD 74 kw + chip
Bydlisko : Kosice - Okolie

OdoslaťPredmet: Re: sposob startovania   18/3/2013, 16:29

aj pri preprave paliva na cerpacku vznika kondenz tomu nezabrani nik. aditiv ti pomoze nakondenzovanu vodu v nafte rozlozit zmiesa sa z naftou a motor ju pomalicky spapka v malich mnozstvach spolu z naftou asi tak nejak. VIF-ko zimny v lete letny pouzivam ties je tam pomer napisany na litre ale predavkovanie nieje zavadou takze ak das viac nic sa nedeje horsie je ked nedavas vobec Smile stoji to 12 ecka max. takisto tankujem do polovice nadrze
Návrat hore Goto down
Janik1515
Autoškolák
Autoškolák


Registrácia : 21.10.2012
Počet príspevkov : 117

OdoslaťPredmet: Re: sposob startovania   18/3/2013, 19:07

no to som nedaval lebo som to nevedel Smile ale uz ked to viem tak hned zajtra si tie aditiva idem kupit ... a co sa tyka tej baterie tak mam EXIDE 74 ah co sa tu pise tak to je asi slaba co? Smile mozno aj preto mi tak startuje po prvy krat...
Návrat hore Goto down
Lajovw+
Agent
Agent
avatar

Male
Vek : 45
Registrácia : 13.04.2011
Počet príspevkov : 1541
Auto : AUDI A3 2.0TDI PD 125kW QUATTRO S-line ,ex VW GOLF 4 ,1,9 TDI PD 74kW ATD 2003
Bydlisko : BA

OdoslaťPredmet: Re: sposob startovania   18/3/2013, 19:08

robertto napísal:
Zakladom je dobre nabita a dobra bateria. Najlepsie je vyberat taku, ktora ma co najvyssi vybijaci prud, aby to dokazalo pretocit premrznuty motor. Co sa tyka toho zhavenia na viackrat, zhavic pri studenom motore kludne odobera aj 20 - 30 amperov, cim je teplejsi tak cca 7, mas ich 4 kusy = 120 A !!!. Ked budez zhavit 3x rapidne ubuda z energie, ktoru potrebujes na pretocenie startera(vybijaci prud) - v dizli mas cca 2kW startre. Pri - 10 kapacita baterie klesa kludne aj o polovicu. Preto si do auta dajte co najvacsiu bateriu aka sa vam tam zmesti. Konkretne do mojho golfa po premerani, vojde aj dlhsia bateria (standardna ma dlzku 278 cm, ale vojdu aj 350, 353 a 354 cm, vyska a sirka musia zostat zachovane) s vyssiou kapacitou (100 Ah) a tym padom aj vyssim vybijacim prudom.

Inak co spominas to cvaknutie relatka, mne zvykne tuknut tak po cca 3 minuty jazdy, lebo zhavice zhavia do urcitej teploty aj po nastartovani, tak neviem ci budes ochotny cakat tak dlho Very Happy

Aditiva urcite pridavaj, ja pouzivam VIF zimny a ani raz sa mi nestalo aby mi zamrzlo palivo (a to pouzivam lacnu naftu "z druhej ruky")

len s tou kapacitou tiež opatrne, lebo dáš stovku baterku a sériový alternátor sa môže aj zblázniť a nedobije ti ju ...
Návrat hore Goto down
Flatronik1
Vodič
Vodič
avatar

Registrácia : 16.03.2009
Počet príspevkov : 222
Auto : Vw Golf IV 1.9 Tdi PD 74 kw + chip
Bydlisko : Kosice - Okolie

OdoslaťPredmet: Re: sposob startovania   18/3/2013, 19:38

najprv nalej aditiv do nadrze kolko ti treba na danu litraz potom natankuj aby sa zmiesalo . . . EXIDE 74 ah mam aj ja a pohoda
Návrat hore Goto down
Janik1515
Autoškolák
Autoškolák


Registrácia : 21.10.2012
Počet príspevkov : 117

OdoslaťPredmet: Re: sposob startovania   18/3/2013, 19:48

takze ked som tie aditiva doteraz nedaval nebude neskoro ked ich zacnem davat az teraz? tu bateriu som mal aj premeravanu aj zhavice, bola menena aj prepadova hadica ci ako sa to vola lebo cez nu trosku pretekala nafta a aj palivovy filter bol pred zimou meneny takze toto asi s tym startom nebude mat spolocne jedine zeby ten filter bol upchaty?... budem davat pravidelne este tie aditiva a dufam ze to pomoze a ten tazky start sa odstrani lebo uz som zufaly...
Návrat hore Goto down
robertto
Začiatočník
Začiatočník
avatar

Male
Registrácia : 04.06.2012
Počet príspevkov : 36
Auto : VW Golf IV 1.9 TDi 2000 66kW/AGR 4motion
Bydlisko : LM

OdoslaťPredmet: Re: sposob startovania   19/3/2013, 12:34

Janik1515: konkretne pri vife zimnom je jedna odmerka na 20 litrov nafty. Ja som niekde cital, ze ked si aditiva nikdy nepouzival a zrazu zacnes, moze sa stat to, ze tie prisady rozpustia vstetok bordel v nadrzi a v potrubi a tento "sliz" ti moze upchat palivovy filter. Ja tomu ale moc neverim, takze rozhodni sa sam Wink

Lajowv+ : toho by som sa nebal, 100vka je este v norme (pre dizel ideal, do benzinaka by som dal nejaku 70-80Ah). Kolko dava seriovy alternator? pocitam ze minimalne 70 - 90 A . Ked si to prepocitas, tak zistis, ze to bohate staci tahat spotrebice a dobijat bateriu.

Ale nikdy nie je naskodu bateriu vybrat z auta a dobit dobijackou, hlavne v zime.
Návrat hore Goto down
Janik1515
Autoškolák
Autoškolák


Registrácia : 21.10.2012
Počet príspevkov : 117

OdoslaťPredmet: Re: sposob startovania   19/3/2013, 14:34

ked ho upcha tak sa vymeni za novy Smile a co sa tyka tej baterie asi aj tu vymenim za novu lebo neviem kolko uz tam je nakolko auto som kupil minuleho roku v septembri a predchazajuci majitel ho mal 10 mesiacov a bateria je povodna a ja som ju nedobijal vobec takze moze byt ze je uz trosku vystavena a to mi robi ten start tazsim... no uvidim ze co
Návrat hore Goto down
Mr.R0l@nd0
Začiatočník
Začiatočník
avatar

Male
Registrácia : 14.09.2012
Počet príspevkov : 32
Auto : Volkswagen Golf IV 1.9 TDi 81kW 1998
Bydlisko : Senec

OdoslaťPredmet: Re: sposob startovania   19/3/2013, 21:25

Ja osobne mám takú skúsenosť, že či bola zima či teplo motor sa choval takto : za studena nabehol väčšinou hneď po otočení kľúča, no akonáhle mal 90 stupňov a bol zohriaty točil veľmi dlho. Vymenil som baterku za 85ah Exide Premium a štartuje to teraz krásne a vždy nech je vonku akákoľvek teplota a stojí bez pohnutia akokoľvek dlho. Takže ako bolo spomenuté vyššie základ je dobrá baterka Smile
Návrat hore Goto down
robertto
Začiatočník
Začiatočník
avatar

Male
Registrácia : 04.06.2012
Počet príspevkov : 36
Auto : VW Golf IV 1.9 TDi 2000 66kW/AGR 4motion
Bydlisko : LM

OdoslaťPredmet: Re: sposob startovania   19/3/2013, 21:43

Mr.Rolando: kamos mal podobny problem s teplym startom a vyriesil to tak, ze si zvysil startovaciu davku a odvtedy bezproblemu.
Návrat hore Goto down
Janik1515
Autoškolák
Autoškolák


Registrácia : 21.10.2012
Počet príspevkov : 117

OdoslaťPredmet: Re: sposob startovania   19/3/2013, 22:01

no asi idem tu baterku dat vymenit za pokus to stoji Smile
Návrat hore Goto down
Mr.R0l@nd0
Začiatočník
Začiatočník
avatar

Male
Registrácia : 14.09.2012
Počet príspevkov : 32
Auto : Volkswagen Golf IV 1.9 TDi 81kW 1998
Bydlisko : Senec

OdoslaťPredmet: Re: sposob startovania   24/3/2013, 00:54

robertto : áno tiež som chcel najprv spraviť to ale dočítal som sa na internete že to je len dočasné riešenie, a môže sa to čoskoro vrátiť.
Návrat hore Goto down
Janik1515
Autoškolák
Autoškolák


Registrácia : 21.10.2012
Počet príspevkov : 117

OdoslaťPredmet: Re: sposob startovania   13/6/2013, 20:27

mozno mi budete vediet blizsie povedat v com je problem pri mojom tazkom starte... auto mam v garazi a ked ho startujem na druhy den o dva o tri dni tak mi to startuje tak, ze pocas startovania mi to toci niekedy tri styri sekundy a nakoniec mi to naskoci s tym ze akokeby som mal zavzdusneny vyfuk a mi to s autom zatrasie a v celej garazi je strasny smrad za spalenou naftou... skusal som hned vypnut a nastartovat a uz mi to nastartovalo bez problemov... akokeby som mal nieco s palivovym systemom... co vy nato?
Návrat hore Goto down
Sponsored content




OdoslaťPredmet: Re: sposob startovania   

Návrat hore Goto down
 
sposob startovania
Zobraziť predchádzajúcu tému Zobraziť nasledujúcu tému Návrat hore 
Strana 1 z 1
 Similar topics
-
» sposob startovania
» VAG, štartovanie

Povolenie tohoto fóra:Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre.
VW GOLF CLUB SLOVAKIA :: GOLF IV 1997-2003 :: Servis & Pomoc a Tuning & Styling :: Motor-
Prejdi na: